Výhoda dražby
Výhody dražeb
Dobře organizovaná a připravená dražba, ke které byl proveden správný marketing, je dokonalé ověření tržní ceny předmětu dražby v daném místě a čase.
Metoda dražby nebo aukce pro zpeněžení předmětu dražby je v případě, že byly splněny dvě základní kritéria, jimiž jsou: A. atraktivní cena pro nejnižší podání a za B. dostatečný a cílený marketing obchodního případu, jediné skutečné ověření tržní ceny zpeněžovaného předmětu. Účastníci aukce nebo dražby se musí dozvědět o skutečnosti, že toto zboží jde na trh a podmínky dražby stanovené dražební nebo aukční vyhláškou musí být jasně formulovány a musí být v relaci k ceně zpeněžovaného předmětu, vhodná místa a časy pro konání dražby jsou snad už dnes samozřejmostí.
Výhody:
- Vždy dosažení objektivní ceny při prodeji - cenu určuje trh
- Nezpochybnitelnost - neutajitelnost - dražba je věc veřejná. Zájemci o koupi mají snadno dostupné informace o předmětu dražby na centrální adrese, na úředních deskách ap.
- Přímý, otevřený průběh dražby při více účastnících zpravidla "vytáhne" cenu nahoru
- Vlastnictví se po doplacení ceny dosažené vydražením zapisuje na LV záznam.
- Informovanost o prodeji na celostátním mediu - centrální adrese na internetu
- Úspora nákladů na dani z převodu nemovitosti (jedná se o tzv. přechod vlastnictví)
- Veškerý právní servis zdarma, zajišťovaný dražebníkem
- Individuální reklamní kampaň a přímá akvizice (direkt marketing)
- Úspora nákladů, odměna dražebníka vždy až po úspěšné realizaci dražby a vždy nižší, než běžné provize realitních kanceláří při přímém prodeji
- Postup dražby, povinnosti dražebníka i celý proces, je daný zákonnem o veřejných dražbách, tudíž jední nebezpečí neuskutečnění transakce je tzv. zmaření dražby (tedy nedoplacení ceny dosažené vydražením)
Tvorba www stránek a správa systémů